1.პროექტის სახელწოდება:
ჩემს სოფელში
გავრცელებული გვარები
და მათი
ზედმეტი სახელები
ანუ „გვარის
საგინებელი“.
2.პროექტის იდეა: სოფლის უხუცესი ადამიანებისაგან მასალების
ჩაწერა,გვარის
საგინებლის შესახებ,რომ გაიცნოს ახალგაზრდა თაობამ ესოდენ
საინტერესო მასალა,რომელიც თანდათან
იკარგება.
3. პროექტის აქტუალობა:
ხელს შეუწყობს
მოსწავლეთა კვლევა ძიებისა
და ჯგუფური მუსაობის
უნარ-ჩვევების
განვითარებას. სიწმინდის
დაცვას,როცა
კუთხური ,დიალექტიზმით მონათხრობის გადმოცემა
ლატერატურული ენით.მოსწავლე ცოდნას
აიმაღლებს გვარისა
და სახელის
შესახებ.
4. პროექტის მიზნები:
ინფორმაციების მოძიება
სოფლის უხუცესებისაგან „გვარის საგინებელის“ შესახებ. საქმიანობის ორგანიზების ,შემოქმედებითობის, შედეგების ანალიზის, დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება.
ქართ.VII-1 მოსწავლეს შეუძლია
უცნობი ინფორმაციის ტექსტის მოსმენა.ზეპირ ან
წერილობითი ინფორმაციის წარდგენა აუდიტორიის წინაშე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მოსწავლე შეარჩევს
თემას ზეპირი
ან წერილობით
გამოსვლისათვის,ამზადებს
გამოსვლას და
წარმოადგენს აუდიტორიის წინაშე,მოიძიებს
ან საგანგებოდ ქმნის ვიზუალურ
მასალას.(პლაკატს,
ფოტოსურათებს და
სხვა.
ქართ.VII-2 მოსწავლეს შეუძლია
სხვათამეტყველების მოსმენა
დაშეფასება. საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე:
სასაუბრო სიტუაციაში ითხოვს თანამოსაუბრისაგან ინფორმაციის დაზუსტებას (ვერ გავიგე?,ხომარ გაიმეორებ?,რას გულისხმობთ? და სხვა).მსჯელობს იმის
შესახებ, მოეწონა
თუ არა
თანაკლასელის მიერ
ზეპირად გადმოცემული ამბავი ან
წარმოდგენილი ინფორმაცია.
ქართ. VII.9 მოსწავლეს შეუძლია
ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და
ენობრივი მახასითებლების მიხედვით.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
:
ამოიცნობს და
ახასიათებს სხვადასხვა ფუნქციურ სტილს
(სასაუბრო,მხატვრული,პუბლიცისტური, საქმიანი)
გამოყოფს ტექსტის
ფუნქციურ ტიპებს
(თხრობა, აღწერა,
მსჯელობა).
ქართ. VII. 11 მოსწავლეს
შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა
სხვადასხვა მიზნით.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
წერს საინფორმაციო წერილს კედლის გაზეთისათვის, იცავს
ამტიპის ტექსტებისათვის დამახასიატებელ სტილსა და ფორმას. წერს თხრობითი ხასიათის ტექსტებს
რეალურ ან გამოგონილ ისტორიას მისთვის საინტერესო თემებზე.
5. მოსწავლეთა ასაკი 13/14 წელი
6. ვადები - ხანგრძლივობა ერთი კვირა.
7. მოსალოდნელი შედეგები: პროდუქტები რაც
შეიძლება შეიქმნას. მოსწავლეთა ძალებით ჩაწერილი იქნება მასალა „გვარის საგინებლის“
შესახებ შეიქმნება კედლის გაზეთი „ჩვენი სოფლის გვარები და მათი ზედმეტი სახელები“,
სადაც გამოქვეყნებულ იქნება მოძიებული მასალა არსებული“ „გვარის საგინებელის“ შესახებ.
8. პროექტისათვის საჭირო რესურსები:
ფორმატები,პასტები , ფლომასტერები, მარკერები, კედლის გაზეთისთვის თაბახის ფურცლები,
ფოტო აპარატი, კომპიუტერი.
9.პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)
აქტივობა 1 - გონებრივი იერიშით მოხდება წინარე
ცოდნის შემოწმება, საკუთარ სახელთა ბრუნება, კერძოდ, ადამიანთა სახელები და გვარები.
მასწავლების დახმარებით მოსწავლეები ირჩევენ თემას: ჩემს სოფელში გავრცელებული გვარები
და მათი ზედმეტი სახელები ანუ „გვარის საგინებელი“ .
აქტიობა 2 - იქმნება ერთი საპროექტო ჯგუფი
10 მოსწავლე
აქტიობა
3 - შემუშავდა პროექტის გეგმა , რომელიც ითვალისწინებს სოფელ დაბლაციხეში გავრცელებული
გვარების და მათი ზედმეტი, სახელების ანუ „გვარის საგინებლის“ მოძიებას. ამ
თემაზე კედლის გაზეთის გამოცემას და დამუშავებული
მასალის ნაწილ-ნაწილ გამოქვეყნებას რაიონულ გაზეთში „გურია ნიუსი“.
აქტიობა 4- სასწავლო პროექტის განხორციელების
გეგმა:
N
|
განხორციელებული აქტივობები
|
დრო
|
საქმიანობის განმახორციელებელი ჯგუფი
|
პასუხისმგებელი პირები
|
რესურსები
|
1
|
სოფელში გავრცელებული გვარებისა და მათი ზედმეტი სახელების ანუ „გვარის
საგინებლის“ ინფორმაციის მოპოვება, შეგროვება.
|
ერთი კვირა
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის ლიდერები
|
ფორმატები, პასტები, ფლომასტერები, მარკერები, ფოტოაპარატი
|
2
|
მოპოვებული ინფორმაციის დამუშავება ლიტერატურული ენით.გვარების დალაგება
ანბანთა რიგის მიხედვით
|
ერთი კვირა
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის ლიდერები
|
ფორმატები, პასტები, ფლომასტერები, მარკერები, ფოტოაპარატი, პრინტერი
|
3
|
კედლის გაზეთის გამოშვება
|
მეშვიდე დღე
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის წევრები
|
კედლის გაზეთისათვის ქაღალდი, სამაგრი, ფლომასტერები, მარკერები, პასტები
|
აქტივობა
5 - ჯგუფების მიერ აქტივობების განხორციელება
ორივე ჯგუფი ახორციელებს დაგეგმილ ღონისძიებებს.
აქტიოვობა
6 - პროექტის პრეზენტაცია - ორივე ჯგუფი ამზადებს პროექტის მიმდინარეობისა და მიღებული
შედეგების ამსახველ პრეზენტაციას.
აქტიოვობა 7- შეფასება
აქტიოვობა 8 - პროექტის შეფასება
N
|
განხორციელებული აქტივობები
|
დრო
|
საქმიანობის განმახორციელებელი ჯგუფი
|
პასუხისმგებელი პირები
|
რესურსები
|
1
|
სოფელში გავრცელებული გვარებისა და მათი ზედმეტი სახელების ანუ „გვარის
საგინებლის“ ინფორმაციის მოპოვება, შეგროვება.
|
ერთი კვირა
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის ლიდერები
|
ფორმატები, პასტები, ფლომასტერები, მარკერები, ფოტოაპარატი
|
2
|
მოპოვებული ინფორმაციის დამუშავება ლიტერატურული ენით.გვარების დალაგება
ანბანთა რიგის მიხედვით
|
ერთი კვირა
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის ლიდერები
|
ფორმატები, პასტები, ფლომასტერები, მარკერები, ფოტოაპარატი, პრინტერი
|
3
|
კედლის გაზეთის გამოშვება
|
მეშვიდე დღე
|
ორი ჯგუფი
|
ჯგუფის წევრები
|
კედლის გაზეთისათვის ქაღალდი, სამაგრი, ფლომასტერები, მარკერები, პასტები
|
9 - ჯგუფური მუშაობის შეფასება
N
|
კრიტერიუმი
|
კი
|
ნაწილობრივ
|
არა
|
1
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში
|
|
|
|
2
|
იყვნენ თუ არა მოტივირებულნი მისწავლეები
|
|
|
|
3
|
იყვნენ თუ არა პასიური მოსწავლეები
|
|
|
|
4
|
ჰქონდათ თუ არა ჯგუფის წევრების შეხვედრებს სისტემატური და საქმიანი
ხასიათი
|
|
|
|
10 - საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ
სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ინფორმაციულ - საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიები , ისტორია, ხალხური ზეპირსიტყვიერება.
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი: ლეილა ცინცაძე
leilacincaDze@gmail.com
No comments:
Post a Comment